11 Haziran 2011 Cumartesi

İncir Reçeli



Uzun zamandır unutmuştum bir filmde hissetmeyi, izleyene kadar "İncir Reçeli"ni...HIV(+)bir kızla, senaristin aşkı. Bu kadar basit gözükse de çok basit değildi onların yaşamı. Metin ve Duygu bir barda tanışır. İlişkileri normalin dışındadır. Kusmak yok, sevişmek yok tadında. Metin sorgulamaz neden sevişmezler, aşıktır Duyguya. Duygu kaçmaktadır en bağlanılası anda...Bir gün balık rakı yaparlar ve Metin sigara almaya gider, geldiğinde duygu lavabodadır. Metin güller almştır, yapraklarını serer yerlere, aşkını itiraf edecektir, ama o kapıdan Duygu hiç çıkmaz...Hayatı boyunca da çıkmayacaktır, çünkü Duygu Aidsten ölür ve ölmeden önce ki son sözleri "Beni unut demeyeceğim, çünkü ben seni unutamazdım" olur.

Harika bir film ve harika şarkı Halil Sezai-Duman

Duman Şarkı Sözleri


Benim bu derdim
Ne yağan yağmurda
Ne yalancı sonbaharda
Ne bomboş sokaklarda…

Kırılmış her yanım
Kaybolur zaman saçlarında
Gözlerim sokaklarda
Sebebi isyan aşkım…

İçim yanar, içim kanar da
İsyan!
Geriye bir avuç yalan
Beni bu derde sen attın da, gittin ya kafam hep duman…

1 yorum:

Serdar dedi ki...

Sinemasal anlamda çok beğendiğim,duygu yüklü bir film;ancak ne yazık ki insanları HIV/AIDS konusunda istemeden de olsa -ki eminim öyledir- önyargılara götüren bir film. Bir dram tadında verilmeye çalışılmış bir aşk hikayesi var ortada evet ama bizim gibi HIV/AIDS etiketlenmesine önyargılarına karşı çalışan insanları üzen bir filmdi. Ne demek istediğimi
http://pozitifyasam.org/tr/basin-bildirilerimiz/incir-receli-bir-cuval-inciri-berbat-etti-mart-2011-2.html linkini okuyarak anlayabilirsin.